Aktualizace 2025
Organizační a technické změny
- Změna emailové adresy akce ➣ nová adresa akcí spojených se Zlenicemi je nyní organizace@zlenicelarp.cz. Pokud máte dotaz a váháte komu napsat, je tento e-mail nejednoduší cestou, jak nás zkontaktovat.
- Vlak je Vlak (Hůů is Hůů) ➣ V sekci Lidé jsme trochu upravili role, funkce a přidáváme medailonky k jednotlivým lidem. Pokud chcete vědět něco více o lidech, kteří pro vás připravují Zlenice, můžete navštívit právě tuto sekci.
Rasy
Obecné
- Téměř všechny rasy prošly drobnými úpravami a klademem důraz na kostým, především na jasnou rozpoznatelnost rasy. Chceme odměnit hráče s "hezkým kostýmem" a proto přinášíme do hry nové dovednosti, za hezký kostým a RP. Jako projev vděku za vaši snahu.
- Pokud rasa postavy nebude jasně rozpoznatelná na první pohled, nemusí být postava vpuštěna na akci a obrží max. 2 sponky za splnění nutného minima.
Nové dovednosti a úpravy dovedností v rasách
- Upír ➣ rasa prošla částečným přepracováním a získává novou schopnost "Krvavá obnova", ale i lorové podklady.
- Hobit ➣ Dovednost "Kachní žaludek" získala další benefit v závislosti na Hraničářském tábořišti. Hobiti navíc dostávají novou schopnost "Krátké a chlupaté nožičky", která hobitům pomáhá přežít v lese.
- Kočkolidi ➣ Dostávají novou dovednost "Hromádka roztomilosti". Tato dovednost je za dobrý kostým a vystupování. Nově klademe důraz na kočičí temperament.
- Trpaslík ➣ Dovednost "Mistři horníci" prošla drobnou úpravou v rámci plánovaných změn hornictví.Trpaslíci dostávají navíc dovednost " Vousonoš" , ale pouze pokud mají adekvátní vous.
- Arachnirové ➣ Dostávají drobnou rasovou schopnost vztahující se k pohybu v podzemí.
- Temní elfové ➣ Dovednost "Temná čepel" je přístupná pouze těm temným elfům, kteří uctívají Shar. Všichni temní elfové dostávají dovednost "Děti podzemí"
- Empatic ➣ Získávají novou schopnost "Astrální dědictví", ale pouze na základě kostýmu a RP.
- Dryáda ➣ Dryády jsou nyní "Děti Lesa" jako Elf, ale ztrácí bonus k lovu. Současně Dryády s hezkým kostýmem a RP mohou zíkat schopnost "Dary hvozdu".
- Orkové ➣ Získávají dovednost "Mistr lovu" a novou rasovou schopnost za vhodný kostým, " Houževnatost".
Všeobecné
Efekty
- Theolitové zranění ➣ Theolitové zranění je nový magický bojový efekt způsobující magické zranění, které NELZE vyléčit kouzly či božskou mocí. Více o tomto efektu se dozvíte ZDE!
- Nemoci ➣ Měníme mechaniky Ranhojičství a spolu s nimi se budou měnit i nemoci.
- Skrytí/neviditelnost➣ Efekt je lehce upraven o upozornění, že Skrytí nebo Neviditelnost neznamená nehlučnost.
- Neživý ➣Vymazáno. Jsou pouze Nemrtví.
Dryáky
- Výroba dryáků ➣ Nově je vyrábí ranhojič a nikoliv druid.
- Změna efektu ➣ Efekty dryáků již nejsou považovány za efekty kouzel a jsou tedy zcela nemagické.
Dovednosti
- Ranhojičství ➣ Dovednost projde řadou úprav a přepracování
- Znalost nemrtvých ➣ Změna na Obecnou dovednost, kterou se může naučit kdokoliv. Nově se vyučuje v knihovně u Mistra knihovníka.
Suroviny
- Standardizace vzácnosti surovin➣ Černý token = Běžná surovina, Šedý token = Neobvyklá surovina, Bílý token = Vzácná surovina
- Kámen a Železná ruda ➣ Nově mají tokeny a již nejsou zastoupeny fyzickými napodobeninami, jako v předchozím roce.
➣ Nové tokeny pro Kámen vypadají takto
➣ Nové tokeny pro Železnou rudu vypadají takto
- Plevel ➣ Nová surovina, která se může objevovat na Paloučcích a dalších lokacích, spojených se sběrem bylin.
➣ Ačkoliv má Plevel všechny tři stupně vzácnosti, vždy to bude pro drtivou většinu obyvatel Tornelionu jen "bezcenný" plevel.
➣ Plevel vypadá takto a bude mít vlastní kapitolu v Herbáři
Smrt a Nemrtví
- PÁN SMRTI ➣ Podsvětí má nového pána... již brzy k tomu sám dodá vlatní post/prolog
- Smrt ➣ Nově by to měla být zábavnější část hry, protože... budete umírat. Pracuje se na komlpletním přepracování "posmrtného života" a bude mít smysl co děláte za života, v jaké bohy věříte a jakým způsobem jste zemřeli.
- Nemrtví ➣ Stále mají zelenou stuhu, ale nově mají i stupně označené speciálními rozlišovacími prvky. Vše dodáme v další aktualizaci
Alchymista
Obecné
- Celé povolání projde drobnou revizí a úpravou.Existující recepty zůstanou téměř beze změny a jen přibudou nové. Zvažujeme i novou dovednost.
- Lektvary první urovně je možné vařit i mimo alchymistickou dílnu. Alchymista, ale potřebuje vhodné vybavení a klidné místo... například Hraničářské tábořiště.
Dovednosti
- Magické projektily ➣ Změněny na nepovinnou dovednost
- Magické kruhy ➣ Dovednost bude zrušena bez náhrady. Existující kruhy zůstanou funkční, ale nové není možné tvořit. Znalost a schopnost tvořit Magické kruhy odešla s mistrem alchymistou.
Druid
Dovednosti
- Dryáky ➣ Dovednost zrušena a nahrazena dovedností Runový kámen
Kouzla
- Levárna ➣ Změněno z kouzla na dovednost Levárna spadající pod dovednost Runový kámen
- Bludný kořen ➣ Změněno z kouzla na dovednost Bludný kořen spadající pod dovednost Runový kámen
- Kámen v botě ➣ Změněno z kouzla na dovednost Kámen v botě spadající pod dovednost Runový kámen
- Skunk ➣ Změněno z kouzla na dovednost Skunk spadající pod dovednost Runový kámen
- Mlžný plášť ➣ Změněno z kouzla na dovednost Mlžný plášť spadající pod dovednost Runový kámen
Talismany
- Stín gryfa a Srdce gryfa ➣ Přejmenovány na Stín a Srdce orla. Nevím jak vy, ale já v Brožově neviděl gryfa ani nepamatuji, ale Vorla… toho je plný les.
Hraničář
Obecné
- Celé povolání prošlo reworkem.
Dovednosti
- Hraničářství ➣ Kompletně přepracovaná dovednost. Nyní se zaměřuje na přežití v přírodě
- Mimosmyslové schopnosti ➣ Nová dovednost, nahrazující dovednost Hraničářství.
- Lesní moudrost ➣ Odstraněna bez náhrady z důvodu neužívání.
- Skrytí ve hvozdu ➣ Nová dovednost umožnující hraničáři schovat další osoby.
- Znalost nemrtvých ➣ Odstraněna z hraničářských dovedností a změněna na Obecnou dovednost
Válečník
Dovednosti
- Theolitové kovářství ➣ Díky Válečníky sponzorovanému výzkumu jsou Theolitoví kováři schopni vyrábět i Theolitové zbraně udílející Theolitové zranění
Zloděj
Dovednosti
Skrytí ve městě ➣ Nová dovednost umožnující zloději schovat další osoby.
Kněz
Obecné
- Kněží projdou drobným reworkem a chceme nově klást důraz na RP a práci kněžích bez ohledu na dovednosti... nebo spíš i bez ohledu na dovednosti.
- Převoznické mince ➣ Kněží nově mohou získat "Převoznické mince" kterými mohou vybavit umírající, aby mohli zkusit uplatit PÁNA SMRTI. Vše upřesníme v další aktualizaci.
- Boží milost ➣ Chceme odměnovat více ty, jež hrají než ty kteří se jen naučili pravidla, ale jejich hra kněze je "prázdná". Nově tak kněží mohou za odměnu získat kouzla, dovednosti a schopnosti odpoívající naturelu jejich boha...
Dovednosti
- Tvorba neživých ➣ Zrušena bez náhrady
- Zničení / Zahnání / Ovládnutí nemrtvých ➣ Nová dovednost jenž knězi dá určité schopnosti manipulovat s nemrtvými. Dovednost je ve vývoji a bude se lišit podle archetypu kněze.