Ostatní termíny a mechaniky
Nahlašovací herní termíny a mechaniky
Zde jsou uvedeny všechny herní termíny a mechaniky, které již nebyly uvedeny v sekcích životnost postavy / zbraně a bojové efekty.
Bezpečnostní
"Zdravotník"
- Používá se jen v případě, kdy je potřeba zavolat skutečného zdravotníka. Pokud se jedná o hru, používá se heslo "Ranhojič" / "Léčitel".
"Rudá stop"
- Slouží k zastavení hry v případě, kdy situace zajde až příliš daleko a vystaví hráče neúměrnému tlaku. Neplatí jen pro fyzické stavy, ale i psychické.
"Hra stop"
- Okamžitě zastaví hru. Používá se zejména v případě hrozícího reálného nebezpečí. Hra nebude pokračovat, dokud nebude použito heslo "Hra jedem".
"Hra jedem"
- Spouští hru do běžného chodu, po jejím přerušení ("Hra stop", případně "Rudá stop").
Herní
"Dorážím tě"
- Toto heslo lze použít jen při útoku na postavu v agónii. Postava, na kterou bylo použito doražení, nemůže být resuscitována.
- Astrálové mohou dorazit postavu v agónii i beze zbraně pouhým přiložením ruky k jejímu srdci. Krmí se tak střípky její duše.
"Falanga"
- Po pronesení tohoto hesla vyráží do boje speciální formace válečníků, k jejímuž vytvoření je potřeba mít stejnojmennou dovednost Falanga.
- Válečníci v této formaci jsou imunní proti všem magickým bojovým efektům seslaným plošně (plošně seslaný "Žár", "Strach"....).
"Nejsem tady"
- Toto heslo používají postavy při přesunu do podsvětí. S postavou která použije toto heslo není možné jakkoliv interagovat.
"Obírám tě"
- Toto heslo se používá v případě, kdy je postava herně okradena (kapesní krádež). K okrádání je zapotřebí dovednost Okrádání.
- Mechanika probíhá tak, že na kapsu, měšec či brašnu je umístěn kolíček. Pokud si tohoto postava do 10 vteřin nevšimne, následuje heslo "Obírám tě".
"Prohledávám tě"
- Znamená, že postava je důkladně prohledána a musí vydat všechny herní předměty (mimo předmětů označených žlutými stužkami).
- Prohledat lze jen postavu která je v bezvědomí, spoutaná / zajatá, nebo takovou postavu, která s tím souhlasí.
"Ranhojič" / "Léčitel"
- Používá se k zavolání postavy, která dovede léčit herní zranění. Nezaměňovat s heslem "Zdravotník" což je heslo k přivolání skutečného zdravotníka.
"Odolal"
- Používá se v případech kdy postava odolává vlivu bojového efektu, nebo jiné herní mechaniky a nejedná se o blokaci útoku zbraní pomocí zbroje.
- Tvorové z bestiáře nejsou povinni toto heslo hlásit při každém odolání a to zejména v případě velkých bojů, kdy jsou zahlceni.
"Zbroj"
- Používá se v případech kdy je útok zbraní zablokován zbrojí postavy.
- Tvorové z bestiáře nejsou povinni toto heslo hlásit při každém odolání a to zejména v případě velkých bojů, kdy jsou zahlceni.
Nenahlašovací herní termíny a mechaniky
Zde je uvedena skupina základních nenahlašovacích herních termínů a mechanik, které by měl znát každý hráč.
Dryák
- Za dryáky jsou považovány jen ty látky, které jsou tak ve svém popisu označeny.
- Účinky dryáků jsou z hlediska herních mechanik považovány za kouzla.
Herní nemoci
- Nemoci jsou vždy reprezentovány štítkem s podrobným popisem. V případě absence štítku se jedná o herní blud. Nemoci nelze šířit během boje.
Herní popisky
- Popisky slouží k vysvětlení stavů, vlastností předmětů či lokací. Tyto informace jsou určeny pro hráče, nikoliv pro postavy.
- Postavy se mohou k informacím napsaným na některých popiscích dostat skrze herní mechaniky (například kouzlo identifikace).
Herní tma
- Přesně určená část herní lokace, kde si hráči jejichž postavy nemají možnosti jak tmu překonat musí zavázat oči.
- V zónách herní tmy je přísně zakázán jakýkoliv boj! V blízkosti hráče který nevidí je boj zakázán všeobecně!
Herní zámek
- Je ztvárněn dřevěnou kostkou velikosti krabičky od sirek. V této kostce je vyvrtáno několik dírek, jimiž jsou provlečeny provázky.
- Pokud je u zámku popisek s číslem, lze zámek otevřít pomocí klíče, který má stejné číslo. Každý zámek lze otevřít pomocí dovednosti Páčení zámků.
- Herní zámky ani předměty či prostory, které uzavírají, nelze otevřít pomocí hrubé síly.
Horké zboží
- S předměty, které nesou toto označení, mohou interagovat jen postavy s dovedností Okrádání. Tyto předměty vykupuje mistr zloděj.
Jed
- Za jedy jsou považovány jen ty látky, které jsou tak ve svém popisu označeny.
- Až na jeden druh jedu který se aplikuje na zbraně, a je zároveň nemagickým bojovým efektem, jsou všechny jedy určeny k pozření.
- Mimo jedu na míru lze všechny jedy neutralizovat, nebo se proti nim preventivně chránit protijedem.
Lektvar
- Za lektvary jsou považovány jen ty látky, které jsou tak ve svém popisu označeny.
- Účinky lektvarů jsou z hlediska herních mechanik považovány za kouzla.
Letopočet
- Aktuální rok na Tornelionu lze zjistit odečtením 500 let od aktuálního neherního data.
Léčení a konzumace herního jídla a pití (lektvarů, dryáků...)
- Může probíhat i během boje, pokud není výslovně uvedeno jinak (viz různé regenerace, které fungují vždy jen mimo boj).
- Postava která léčí, je léčena, nebo se snaží zkonzumovat herní jídlo a pití (lektvary, dryáky...) musí setrvat na místě a věnovat se jen této činnosti.
- Požití více totožných látek najednou sečte dobu trvání všech jejich efektů.
Létání
- Každá postava která letí musí mávat rozpaženýma rukama. Při přistání, nebo vzletu je nutné rozpažit ruce a třikrát se otočit dokola.
- Letící postava až do svého přistání nemůže činit jakoukoliv aktivní činnost, mimo pohybu a mluvení.
- Na letící postavu lze útočit střelnými či vrhacími zbraněmi a kouzly určenými pro boj na dálku.
Magická odolnost
- Imunita proti negativním kouzlům, které nejsou magickými bojovými efekty.
- Zda je kouzlo negativní záleží jen a pouze na posouzení hráče který je jeho vlivu vystaven.
- Za kouzla jsou považovány i účinky všech magických předmětů, včetně dryáků a lektvarů.
Mutace
- Mutace jsou speciální dovednosti, jenž lze získat od alchymistů s dovedností Mutageny.
Nástražné mechanismy
- Nástražné mechanismy jsou ve hře zastoupeny pastičkou na myši.
- Pokud je slyšet její sklapnutí, postava, která je k ní nejblíže, dostane těžké fyzické zranění, které nelze redukovat.
- Nástražné mechanismy v terénu může deaktivovat jen postava s dovedností Nástrahy.
- Nástražné mechanismy v truhlách může deaktivovat jen postava s dovedností Překvapení.
Neživý
- Jedná se o postavu dočasně oživenou na dobu 10 minut či do konce boje. Po uplynutí této doby se rozpadne na prach a již nelze jakkoliv oživit.
- Takto oživené postavě jsou vyléčena všechna zranění a je zbavena všech pozitivních i negativních vlivů (jedů, nemocí, kouzel...).
Ovládnutí
- Účinek ovládnutí se (v rámci jednoho účinku) může projevit jen jedním ze dvou následujících způsobů a nikdy ne natrvalo.
- Slepá poslušnost - Postava mechanicky a bez invence plní příkazy toho, kdo ji očaroval (nemá svobodnou vůli).
- Vnuknutí - Postava je kouzlem nezlomně přesvědčena o pravdivosti určité vnuknuté myšlenky.
Požehnání
- Požehnání je dar přízně smrtelníkům od jejich bohů.
- Projevem požehnání je výlučně imunita vůči jednomu magickému bojovému efektu, určená povahou božstva, v jehož jméně se žehná.
- Vydrží 1 hodinu a nelze vrstvit (nelze mít vícero požehnání).
Pravé vidění
- Schopnost vidět skryté / neviditelné postavy do vzdálenosti 10 kroků (někdy i méně).
- Pravé vidění rovněž propůjčuje schopnost vidět i v naprosté tmě.
Přerušení kouzla
- Pokud je postava během sesílání kouzla zraněna, je sesílání jejího kouzla přerušeno a musí začít od začátku.
- Přerušení kouzla neznamená ztrátu energie potřebné k jeho seslání.
Skrytí / Neviditelnost
- Značí se jednou rukou na hlavě.
- Lze mluvit a v některých případech se i pohybovat. Každá jiná aktivní činnost postavy skrytí / neviditelnost ukončí.
- Ke skrývání je nutné využívat keřů, stromů, temných zákoutí... U neviditelnosti nikoliv.
Svěcená voda
- Jejím pozřením postava získá magickou odolnost na dobu 5 minut a je-li kněz doplní jí 2 body svaté moci.