Upír (jen po dohodě s organizátory)
Upíři si i po přeměně zachovávají podobu své původní rasy, až na nápadně bledou pleť a dvojici výraznějších tesáků.
Jejich potřeba živit se krví a temná pověst, která je provází historií Tornelionu, způsobují, že jsou v očích mnoha lidí vnímáni s nedůvěrou či odporem. Přesto mezi nimi existují jedinci, kteří odmítají zabíjet inteligentní bytosti. Místo toho se živí zvířecí krví nebo si krev opatřují od dobrovolných dárců, kterým za ni platí a berou si pouze tolik, kolik nezbytně potřebují k přežití.
Společenství upírů
Upíři žijí podle přísných pravidel a tradic, jejichž dodržování je klíčové pro jejich přežití. Každou oblast spravuje jediný Starší upír, případně jeho rod, a všichni mladší upíři mu musí být naprosto oddáni. Starší nesou odpovědnost za nově přeměněné a pomáhají jim zvládnout první dny jejich existence. Proto si pečlivě vybírají, koho přijmou do svých řad. Přeměněni jsou pouze ti nejschopnější a nejperspektivnější jedinci, kteří se musí naučit žít s vědomím, že jejich místo mezi smrtelníky se navždy rozplynulo jako mlha pod dotekem slunce.
Vlastnosti
Šerozrakost
- Schopnost vidět v lokacích, ve kterých je herní tma (v těchto lokacích je zakázán boj).
Mramorová kůže
- Zásah do trupu učiněný zbraní která není postříbřená, nebo posvěcená způsobí upírovi vždy jen lehké zranění, namísto těžkého.
- Tato vlastnost nefunguje v případě, kdy jsou upíři vystaveni přímému slunečnímu svitu (bez ohledu na mraky nebo kostým), či kontaktu se stříbrem.
- Theolitové zbraně působí na upíry jako jakékoliv jiné nestříbrné či neposvědcené zbraně. Theolitové zranění si však upíři léčí stejně jako jakákoliv jiná rasa.
Krvavá obnova
- Pokud se upír již daný den dostatečně nasytil krví, může si další konzumací krve jedné hráčské postavy (či humanoidního CP), vyléčit všechna zranění nebo nemoci a efekty jedu.
- Tato vlastnost nefunguje v případě, kdy jsou vystaveni přímému slunečnímu svitu (bez ohledu na mraky nebo kostým), či kontaktu se stříbrem.
- Tato vlastnost není magie, ale součást fyziologie upíra a upír je schopen ji použít pouze JEDNOU denně. (počítáno od středční půlnoci, do sobotní půlnoci)
- Pro tuto schopnost platí pravidla jako pro “standardní krmení” s výjimkou, že každý cíl krmení vždy skončí mrtev a neupadá předtím do agonie. (přijde rovnou o sponku)
Upíří fyziologie
- Mladší nebo i Starší upíři nejsou nemrtví, ale pouze příslušníci své původní rasy, kteří prošli mutací a tedy mají duši… narozdíl od pravých, Vyšších upírů.
- Pokud jedinec před proměnou v upíra prošel alchymistickou mutací, není jisté zda přežije proměnu v upíra, protože samotná proměna v upíra je svým způsobem druh alchymistické mutace.
- Mladší nebo i Starší upíři nejsou nesmrtelní, jen nestárnoucí.
- Upíři jsou schopni konzumovat jídlo a pití, včetně lektvarů či dryáků nebo jedů, nemají z něj však potěšení… to mají jen a pouze z konzumace krve.
- Upíři pri proměně přichází o všechny původní zvláštní schopnosti a nadání rasy ke které patřily a získávají nové… upíří.
Zranitelnost upírů
- Dokud jsou vystaveni přímému slunečnímu svitu (bez ohledu na mraky nebo kostým), či jakémukoliv kontaktu se stříbrem, nemohou se jakkoliv léčit.
- V místě kde se jejich kůže dotkne stříbra se jim okamžitě objeví červená vyrážka doprovázená nepříjemným svěděním. Toto zhruba po 15 minutách samo zmizí.
- Pokud upírům někdo usekne hlavu a nebo jim probodne srdce kolíkem… zabije to upíra stejně bezpečně, jako by to zabilo jakoukoliv jinou postavu.
Věčný hlad
- Každý den musí upír vypít krev z alespoň jedné hráčské postavy (či humanoidního CP), nebo čtyř zvířátek. Pokud tak neučiní, na konci dne (po půlnoci) ztratí sponku. (Počítáno od středeční půlnoci)
- Pokud se upír nenasytí dva dny po sobě (počítáno od středeční půlnoci), upadá do stavu “zběsilosti” kdy se pokusí nasytit na první zraněné bytosti v jeho zorném poli.
Pití krve hráčských postav
-
- Nelze provádět během boje. Upír tímto vysáváním způsobí těžké zranění své oběti a ta pokud není doražena upadá do Agonie.
- Pokud byla postava otrávená, nemocná či pod vlivem dryáku, přenáší se tento efekt na upíra.
Pití krve hráčských postav jiných upírů
-
- Nelze provádět během boje. Vysávaná postava upíra to vždy zaplatí životem (sponkou).
- Předem prosíme toho, kdo se takto nakrmí, aby si přišel popovídat s organizací…jmenovitě se Samotářem nebo Katcherem.
Pití krve ulovených zvířátek
-
- Takto využitá zvířátka již nelze dále zpracovat na kožešiny ani maso a tedy je nikdo nevykoupí a k rituálním účelům jsou tato zvířátka také zcela nepoužitelná.
- Pokud byla zvířátka (a stačí i jedno ze čtyř) otrávená či nemocná, přenáší se tento efekt na upíra.
- Předem prosíme, aby jste “použitá” zvířátka nosili a hlásili u druidů.
Při pití krve jiným hráčům, není nutné takříkajíc “ocucávat či okusovat” krky ostatních hráčů.
"Rudá stop" je "Rudá stop" a nejede přes ní vlak.
Starší upír/ka
- Úkolem Staršího upíra je být spojkou mezi rasou upírů a organizátory akce, poskytování informací hráčům majícím zájem o hraní za upíry a obecně dozor nad hraním této rasy.
- Pouze starší upír má znalosti a schopnosti potřebné k provedení proměny postavy v upíra, pokud tedy splní náležité požadavky a je seznána za hodnou proměny.
- Starší upír je pánem nad životem a smrtí všech upírů na svém panství a KAŽDÝ upír v jeho panství mu je vydán na milost a nemilost a není schopen se vzepřít jeho vůli.
- Starším upírem je vždy postava určená nebo schválená, organizací akce.
Kostým
- Adekvátní makeup nebo minimímálně kůže obarvená na bílo, je povinnou částí kostýmu.
- Upíři zuby či barevné čočky a další “stylové” doplňky jsou vítaným, ale nepovinným, doplňkem.
- Tmavé oblečení, alespoň tmavý plášť, je tradiční a doporučené, ale nepovinné.
Jak se stát upírem
- Hráči, kteří chtějí hrát nebo pokračovat ve hře za upíra, by se měli nejpozději do 1. května daného roku ohlásit na e-mail organizace@zlenicelarp.cz. Po kontaktování organizace obdrží příslušné pokyny a důležité informace, které by měli znát ještě před začátkem akce.
- Každý upír, nebo postava, která se chce během hry stát upírem, podléhá autoritě Staršího upíra. Pokud na daném území žádný Starší upír není, zodpovídá se přímo organizaci nebo jejím zástupcům.
- Hráči mohou začít hru jako již proměněný upír, avšak v takovém případě musí odůvodnit, kde a jak k přeměně došlo. Zda byla proměna odměnou, či trestem, nehraje roli.
- Další možností je začít hru jako příslušník jiné rasy a stát se upírem v jejím průběhu, případně si přeměněnou postavu zahrát až v následujícím ročníku.
Dodatky
- Proměna v upíra lze zvrátit pouze zázrakem, nebo zásahem vyšších sil.
- Narodí-li se dítě dvěma upírům, vždy bude příslušníkem rasy svých rodičů před tím, než se stali upíry. Narodit se jako upír není možné.
- K první přeměně na upíra údajně došlo v roce 614, kdy proměnou měla projít lidská žena. Aktuální rok na Tornelionu lze zjistit odečtením 500 let od aktuálního neherního data.
- U stříbra se to má tak, že pár stříbrných v měšci nevadí, ale brát je do ruky je problém. Je dobré se vyvarovat stříbrným šperkům a částem výstroje.
- V případě světla stačí stín lesa nebo budovy.
- Ano, existují i praví Vyšší upíři…
Definice nemagického bojového efektu "Stříbro":
- Učiní účinnějším útok zbraní proti upírům a bestiím odolným vůči zraněním způsobeným běžnou zbraní + dojde ke zranění zbraní samotnou.
- Lze použít jen s postříbřenou, nebo posvěcenou zbraní.
- Zbraně s tímto efektem jsou celé stříbrné či posvěcené – včetně jílce, záštity a dalších částí.
- Detailní popis: Zde!