Mág
Mágové
Jsou nedostižní ve všestrannosti a ničivé síle svých kouzel. Rovněž díky dokonalému porozumění svému oboru, dokáží svá kouzla sesílat nejrůznějšími způsoby. Proto se mezi nimi nachází i mnoho bardů, kteří dovedou některá ze svých kouzel zapříst do hudby, kterou hrají. Nicméně mágové neumí vytvářet magické předměty ani léčivá kouzla.
Strom dovedností mágů
I. Stupeň
- Meditace I.
- Magické nauky I.
II. Stupeň
- Meditace II.
- Magické nauky II.
- Jedna z živelných magií (nepovinné) ➣ Magie ohně, Magie vody, Magie země, Magie vzduchu, Magie smrti
III. Stupeň
- Meditace III.
- Magické nauky III.
- Svitky (nepovinná dovednost)
IV. Stupeň
- Meditace IV.
- Magické nauky IV.
- Jedna ze specializací (po dosažení Magické nauky IV.) ➣ Kadenční sesílání, Rezonanční sesílání, Temné vyvolávání
Dovednosti nepovinné, přístupné všem povoláním
- Bylinkářství I., II., III.
- Ranhojičství I., II., III.
- Boj zbraní ➣ Kladiva a palice, Kopí, Meče, Sekery, Vrhací sekery, Oštěpy, Kuše, Luky, Kombinace, Štíty
- Mutace ➣ Ent, Fénix, Gorgona, Gryf, Hydra, Jednorožec, Jötun, Mantichora, Midas, Přízrak
Zkouška učňů magického umění (UMU)
Zkouška obnáší:
- Rozumět základnímu rozdělení magie mágů.
- Rozumět základům sesílání kouzel (odkaz Zde!)
- Znát bojové efekty.
Odměna za zkoušku:
- Magické nauky I.
- Meditace I. (lze se naučit i samostatně)
- Dvě kouzla dle vlastního výběru (lehké, past, antimagie, štít)
- Možnost učit se kouzla I. úrovně - 4 denně
Zkouška mladších mágů
Zkouška obnáší:
- Umět popsat účinky všech svých kouzel a dokázat alespoň jednu třetinu z nich seslat nazpaměť.
- Vykonat alespoň dva významné činy a prokázat schopnost aktivního užívání kouzel.
Odměna za zkoušku:
- Magické nauky II.
- Meditace II. (lze se naučit i samostatně)
- Možnost učit se kouzla II. úrovně - 3 kouzla denně
Zkouška starších mágů
Zkouška obnáší:
- Umět popsat účinky všech svých kouzel a dokázat alespoň jednu třetinu z nich seslat nazpaměť.
- Vykonat alespoň tři významné činy a prokázat schopnost aktivního užívání kouzel.
Odměna za zkoušku:
- Magické nauky III.
- Meditace III. (lze se naučit i samostatně)
- Možnost učit se kouzla III. úrovně - 2 kouzla denně
Zkouška arcimágů
Zkouška obnáší:
- Projít dungeonem a přinést z něj kořist.
- Podstoupit zkoušku znalostí u mistra mága.
- Prokázat své schopnosti před shromážděním mágů.
- Být vybrán v hlasování přítomnými mágy. Každý rok může jen jeden z mágů získat moc Dračího Jablka.
Odměna za zkoušku:
- Magické nauky IV.
- Meditace IV. (lze se naučit i samostatně)
- Možnost učit se kouzla IV. úrovně - 1 kouzlo denně
Sesílání kouzel z cizích knih
Mágové mohou sesílat i kouzla, která neznají, z knížek svých kolegů. Má to však svá pravidla.
- Kouzlo nesmí být z kategorie mocné, nebo živelné magie.
- Mág na něj musí mít dostatečnou úroveň Magických nauk.
- Aby se kouzlo nerozpadlo, musí do něj být vloženo dvojnásobné množství magenergie.
Tato praktika lze použít i na questové knihy, pokud jsou označeny jako mágské. Nelze však použít na magii druidů.
Rozdělení magie z pohledu mágů
Mágové dělí svá kouzla do tří skupin popsaných níže.
Magie bojových efektů
Zaměřuje se jen na bojové efekty a jejich sesílání v boji. Každé její kouzlo lze seslat čtyřmi způsoby dotykem / na sebe, holí, ukázáním a plošněním.
Neutrální magie
Každé její kouzlo má přesně určenou cenu a způsob seslání.
Živelná magie
Pro její užívání je nutné ovládat magii daného živlu. Živelná magie má několik druhů - magii ohně, vody, země, vzduchu a smrti.
Magiové krystaly
Po zániku staré magie byly tyto krystaly vytvořeny, aby pomohly mágům ustát místní chaotické proudy surové energie. Jejich základní vlastností je schopnost navázat pouto s tím, kdo je použije jako první. Od té chvíle se totiž stávají k ostatním tvorům naprosto netečné a navíc svou existencí závislé na tom, ke komu se navázaly. Vzdálí-li se od něj na delší vzdálenost jak 10 kroků, mají tendenci se rozpadat v prach. Pro mágy mají tyto krystaly mnoho využití.
Magenergie a její doplňování
Co je to magenergie
Je to energie z níž mágové a druidi tvoří svá kouzla. Její jednotky jsou magy někdy také označované zkratkou MG.
Doplňování magenergie
Nejběžněji se tak děje prostřednictvím dovednosti Meditace, nebo Souznění s hvozdem, případně využitím alchymistických lektvarů.
Maximální množství magenergie
Je to limit, určující kolik magenergie dokáže postava udržet pod svou kontrolou. Jeho výše odpovídá množství, které získá provedením jedné meditace, nebo souznění (určující je ta dovednost která je na vyšší úrovni).
Co od hry mága očekávat
Hra za povolání mága klade velký důraz na paměť, představivost a cit pro herní situace. Hráč si potřebuje nejen zapamatovat a naučit správně vyslovovat formule kouzel psaných fonetickou latinou, ale především o kouzlech přemýšlet a dobře je využít dle dané herní situace. Toto povolání na druhou stranu poskytuje hráči velkou volnost a prostor pro RP a zajímavé herní zážitky.
Co si připravit na hru mága
Hůl - Skvělý doplněk kostýmu mága. Pokud má být použita k boji nebo přenosu kouzel, musí být kompletně měkčená.
Knihu kouzel - Pevné desky ve formátu A5, do kterých si lze postupně přidávat kouzla.
Magický prach - Pokud hodláte dělat velké množstvý mágských rituálů, přineste si raději vlastní zásobu krupice.
Plošnidlo - Pokud plánujete dělat mnoho plošných kouzel, přineste si raději vlastní zásobu čočky.
Odkazy
FB skupina Zleničtí Mágové: Zde!
Facebook na mistra mága: Zde!
Email na mistra mága a zároveň odkaz kam lze posílat návrhy na nová kouzla: mistrmagz@seznam.cz
Obrázek Dračího Jablka: Zde!
Ostatní: Magie bojových efektů, Neutrální magie, Živelná magie, Mágské rituály, Služebníci mágů smrti, Herbář
Podklady k tisku pro ty kteří plánují vyrábět větší množství výrobků (musí si vytisknout sami). Počítá se s formátem A5: