Tvorba postavy
Herní glejt
Je to malá kartička, kde jsou vypsány nejdůležitější informace o hráčské postavě. Tento glejt představuje jistou formu výučního listu, který musí mít každý hráč po dobu hry u sebe. Slouží však jen pro potřeby záznamu získaných dovedností, které zapisují mistři. Pro potřeby postav neexistují, neslouží k poskytování informací ostatním hráčům. (Pokud tedy např. jedna postava omráčí druhou, nemůže si přečíst v glejtu, jaké má dotyčný dovednosti.)
Glejt lze získat na začátku hry v registraci. Pokud postava definitivně zemře (přijde o všechny životy / sponky), musí glejt v podsvětí odevzdat a vytvořit novou postavu s novým glejtem. Je nutné mít na paměti, že není možné hrát postavu bez platného glejtu.
Na konci hry se glejt odevzdává, aby bylo možné z něj všechny informace zaznamenat a aktualizovat na webu v přehledu postav.
Nová postava
Nová postava je dospělý obyvatel. Má 3 životy, nemá žádné dovednosti a smí bojovat pouze se zbraněmi z kategorie lehké nebo nezraňující. O životech postavy a zbraních se píše v článku Životnost postavy / Zbraně (odkaz Zde!).
Rasa
- Při výběru rasy je vhodné si o ní přečíst v jejím popisu, v němž lze najít i kostýmové požadavky. Prostudováním popisu jednotlivých ras se dá také předejít zavlečení stereotypů z jiných fantasy, např. povaha temných elfů. Vše lze nalézt v sekci Rasy (odkaz Zde!), případně v článku Rozšíření ras na Tornelionu (odkaz Zde!).
- Je možné si samozřejmě vytvořit i rasu vlastní, ale jen po dohodě s organizátory (ještě před spuštěním registrace). Nově vymyšlená rasa by měla zapadat do světa Zlenic, lišit se od ostatních tak, aby byla kostýmově nezamněnitelná, a nemělo by jít o pouhou kombinaci dvou ras a jejich vlastností.
- Výběr rasy není v přehledu postavy uzamčený. Je to z toho důvodu, že se mohou některé postavy stát v průběhu hry upírem či astrálové empatikem. Mimo těchto jmenovaných případů by však ke změnám ras u již vytvořených a do hry vpuštěných postav bez souhlasu organizátorů nikdy nemělo docházet.
Původ (oblast)
- Každá postava musí pocházet ze zemí Tornelionu (kontinent, kde se odehrává příběh Zlenic) nebo astrálu (převážně elementální pláně ležící v jiné rovině bytí). Astrál je vhodný jen pro postavy rasy astrálů a jiných magických bytostí. Pro běžné smrtelníky je to místo zcela nehostinné. O popisu jednotlivých zemí se lze dočíst více v sekci Politika (odkaz Zde!) a v sekci Geografie (odkaz Zde!).
Víra
- Jestliže k tomu postava nemá vážný důvod, měla by uctívat nějaké božstvo. Je to pro ni ve středověkém fantasy světě logické a přirozené. A zajímavé i pro hráče, protože postava skrze víru může od kněze získat požehnání, které dává skutečné herní výhody. Při výběru víry jako takové je doporučeno vybrat si ze seznamu již existujících náboženství. Pokud se postava rozhodne uctívat víru zcela jinou, nebude to mít pro ni v podstatě žádné herní benefity. O tom, jaká náboženství jsou ve hře dostupná, pojednává článek Jak si vybrat správné náboženství (odkaz Zde!).
Frakce
- Pokud se skupina hráčů dohodne před hrou, že bude hrát společně, mohou dát vědět organizačnímu týmu (před spuštěním registrace) a požádat o oficiální vytvoření vlastní frakce, skrze kterou budou prezentovat své cíle a agitovat další hráče.
Povolání
Hlavní a vedlejší
- Žádná postava nemůže umět všechno, proto jsou u ní uvedena pouze dvě povolání - hlavní a vedlejší. Jejich výběrem si hráč určí, jakým směrem se bude jeho postava ubírat. Mezi hlavním a vedlejším povoláním není žádný rozdíl, obě se lze naučit až do maximálního IV. stupně (takže je to spíš otázka roleplaye). Při výběru platí pouze jediné pravidlo, a to že hlavní povolání nemůže být stejné jako vedlejší.
Archetypy (názvy za lomítkem)
- Některá povolání mají podkategorie nazývané archetypy. Ty představují základní směry, jakým je lze pojmout. U každého povolání si lze vždy vybrat pouze jeden archetyp.
Dobré vědět
- V sekci Povolání (odkaz Zde!) se jde dočíst všechny potřebné informace pro jejich hru.
- Svůj archetyp i povolání lze kdykoliv změnit. Cenou za tuto změnu je ovšem trvalá ztráta dovedností, které patřily k původnímu povolání či archetypu a s nově zvoleným nejsou kompatibilní.
- Pokud si hráč zvolí dvě stejná povolání, systém mu tyto změny nedovolí uložit.
Historie
- Sice není povinností tuto sekci vyplňovat, ale je dobré si přinejmenším historii své postavy předem promyslet. Není totiž nic hloupějšího, než potkat postavu, která neví, co chce, odkud je, a jen zoufale improvizuje. Historii lze i průběžně doplňovat v průběhu jednotlivých ročníků.
- Při psaní historie postavy je dobré vždy pamatovat na reálie světa Zlenic.
Diář
- Slouží jen k osobním poznámkám. Není třeba v něm cokoliv vyplňovat.
Přenášení postav z minulých ročníků
U postav za které v posledních dvou ročnících aktivně nehrálo, může být zamítnut jejich převod do další hry.
Majetek postav se převádí jen z jednoho ročníku na druhý, dále na jeho zachování ztrácí nárok.
Majetek který lze převést do dalších let
- Mince v maximální hodnotě 1 měďáku.
- Amulety v maximálním počtu 3 kusů.
- Talismany v maximálním počtu 3 kusů.
- Jedna kněžská relikvie.
- Jedna loď.
- Ostatní předměty jen ve výjimečných případech a po domluvě.
Organizátoři si vymezují právo nezapsat některé dovednosti nebo nepřidělit některé předměty, které si hráč nechal zapsat. Důvodem není snaha o oslabení postavy do další hry, ale spíše kompatibilita s některými novými nebo pozměněnými pravidly, popřípadě prostý fakt, že některé předměty nebudou v další hře vůbec využity.
Společenské role
Ve městě existují určité pozice, o které se mohou postavy ucházet. Mezi nejprestižnější patří místo v radě města.
Je možné se předem dohodnout s organizátory (před spuštěním registrace) a ucházet se o roli diplomata vyslaného některým z politických celků.
Role, o které se postava nemůže ucházet, je pozice mistra, místodržícího města, velitele městské stráže a další role zajišťované organizátory (stříbrné šerpy).
Herní kostým
V rámci zachování herní atmosféry je každý z účastníků povinen obstarat si vlastní kostým. V případě, že tak neučiní, nemusí být organizátory vpuštěn do hry. Inspiraci na zajímavé kostýmy lze nalézt na internetu (nejrůznější fantasy / historické akce). S výrobou kostýmu je možné pomoci, případně lze po dohodě s organizátory kostým zapůjčit (pouze v omezené míře).
Tolerovatelné minimum
Tolerovaný kostým může obsahovat součásti moderního oblečení, které však musí být co nejvíce zakryté. Tradiční problém představuje obuv, která musí být překrytá návleky z kůže, kožešiny či látky takovým způsobem, aby nerušila. Tolerovatelné jsou z moderní obuvi pouze kožené sandály, kožené holínky (jezdecké) a podobné.
Pro vytvoření prvního kostýmu, který splňuje alespoň požadavky tolerovatelného minima, je vhodné použít raději jednodušší varianty nenáročné na materiál a zkušenosti s výrobou (volné tuniky, košile). Rovněž se vyplatí používat přírodní materiály (len, vlna, kůže), které v horkém i chladném počasí nabízejí poměrně značný komfort (na rozdíl od "umělotiny"), vypadají autentičtěji a více vydrží.
Co není kostým a nesmí být vidět
Moderní oblečení nijak nezakryté (nepomůže ani roztrhání a obarvení), nápisy, loga výrobců, moderní vzory (včetně oblíbených maskovacích) atp. Další zlo představuje moderní nezakrytá obuv (obzvláště ta mající křiklavé barvy).
!!!Po celou dobu hry (od úvodního divadla, do ukončení hry organizátory) platí kostýmová povinnost!!!