III Pohyb terénem
Ve hře je možné narazit na různé typy terénu nebo prostředí, které může být obtížné, či přímo nemožné překonat bez znalosti nebo schopnosti pohybu v daném prostředí. Toto prostředí poznáte podle explicitního označení na lokaci.
I. stupeň dovednosti umožní:
- Postava se může naučit překonávat jeden z následujících terénů:
- Nestabilní půdy
- Biotop s vysokou biologickou aktivitou
- Neprůchodné porosty
II. stupeň dovednosti umožní:
- Postava se může naučit překonávat druhý z následujících terénů:
- Nestabilní půdy
- Biotop s vysokou biologickou aktivitou
- Neprůchodné porosty
III. stupeň dovednosti umožní:
- Postava se může naučit překonávat třetí z následujících terénů:
- Nestabilní půdy
- Biotop s vysokou biologickou aktivitou
- Neprůchodné porosty
Popisy jednotlivých terénů:
Nestabilní půdy mohou být označeny symbolem ≈ a představují všelijaké nestabilní, podmáčené a klamavé terény, jako jsou například bažiny, mokřady, rašeliniště, tekuté písky, solné pánve či aluviální naplaveniny.
Biotopy s vysokou biologickou aktivitou mohou být označeny symbolem * a představují tzv. „živé terény", kde přírodní život aktivně ztěžuje průchod. Prakticky se jedná o území s extrémním výskytem hmyzu (komáři, vosy, pavouci), kolonií netopýrů, ptáků, hlodavců nebo invazních živočišných druhů.
Neprůchodné porosty mohou být označeny symbolem ♯ a představují hustě zarostlou, neprůchodnou vegetaci, jako jsou například křoviny, houštiny, hustý podrost, zarostlé remízky, trnité a popínavé rostliny (např. ostružiny, šlahouny) či žahavé a jedovaté rostliny (např. kopřivy).
(Učí se skrze pohyb a interakci s Hvozdem)