Krvavý tanec

Ultimátní dovednost alchymie, může se naučit pouze postava, která dosáhla nejvyšší úrovně archetypu Sanguimant (tj. Adept). Na začátku boje nebo v jeho průběhu se Adept může rozhodnout rituálně obětovat sponku. Po dobu tohoto boje pak má život navíc a upadá do agónie až po dvou těžkých zásazích. Pokaždé, když v průběhu tohoto souboje (kdy použil dovednost krvavý tanec) způsobí někomu těžké zranění, získává jeden život navíc. Na konci souboje přijde o všechny touto dovedností získané životy. Pokud jich měl 2 a více pak si vyléčí sponku obětovanou pro aktivování dovednosti.

Postava na prstech jedné ruky musí počítat životy. Může tedy používat pouze jednoruční zbraně.

Příklad: Sanguinista Adept je přepaden skupinou loupežníků a rozhodne se použít dovednost krvavý tanec. Má aktuálně 4 sponky, jednu obětuje pro aktivaci. Má tedy 3 sponky a jeden život. Dostane-li těžký zásah, odečítá si nejprve životy a až když žádný nemá (v téhle situaci to znamená dva těžké zásahy), upadá do agónie. Prohraje-li tedy souboj, zůstanou mu dvě sponky (smrt způsobená těžkým zraněním + aktivace dovednosti). Pokud ovšem zasáhne a vyřadí (těžké zranění) v průběhu boje někoho z nepřátel pak se tento odebraný život přičítá k jeho. Pokud by tedy po aktivaci dovednosti kupříkladu použil formuli ochromení a rychle zranil těžce dva protivníky, pak by najednou zbývající lapkové proti sobě měli bojovníka, kterého je třeba zasáhnout 4x těžce než by byl poražen. Pokud by mu na konci zbyly alespoň dva životy, pak by obětovaná sponka byla vyléčena. Pokud by nebyl poražen, ale zbyl mu jen jeden život, pak se po souboji musí ihned vyléčit (dovednost, kouzlo, lektvar, talisman…) nebo odevzdat sponku.